Referentie Tango Show: Steve van Overstraeten uit Landen (Belgie)

Geschreven door STEVE VAN OVERSTRAETEN uit Landen (Belgie): Tango
Porteno tango show:
In april hadden mijn vriendin en ik een reis geboekt naar Argentinie. We zoeken graag de zon op tijdens de dagen dat het ver zoeken is naar licht en warmte in onze streken. Onze reis liep van 10 tot 27 december. De weken voor onze reis was ik nog wat info aan het opzoeken. Na wat surfwerk kwam ik terug op de site van vanmosagentinie.nl. Daar las ik dat ze ook tangoavonden aanbieden. Ik wou mijn vriendin verassen op een tango avond. Omdat je de stad en de verschillende show niet kent, leek het mij handig on dit op voorhand al te reserveren. Omdat mn vriendin zelf graag danst en heel graag nieuwe danspasjes aanleert viel mijn keuze op de tangoshow in het theater Tango Porteno, waar je ook bijgebracht wordt in de basisdanspassen van de Tango.
Na een lange maar toch vlotte vlucht naar Argentinie waren we op vrijdagavond 10 december in Buenos Aires geland. De volgende dag maakten we een excursie in de stad en bekeken we de belangrijkste gebouwen en bezienswaardigheden. Het was even aanpassen aan de zomerse temperaturen (27°). Na uren rondkuieren in de stad waren we net op tijd terug in het hotel om te schuilen voor een stevig onweer. We hadden tijd genoeg om ons klaar te maken voor ons avondje uit. Om 18h30 vertrokken we naar het centrum van de stad van de goede lucht. Het onweer had de hitte weggespoeld en ondertussen was het genieten van een prachtige zomerse avond. Omdat mn vriendin de tangoles niet wou missen waren we ruim op tijd.
De Tango Porteno show vind plaats in een oud en prachtig Theathergebouw. Het is gelegen aan één van de inconen van Buenos Aires, de metershoge Obelisk die het centrale punt van de stad bepaald. Nadat we professioneel ontvangen werden door enkele fraai aangeklede hostessen werden we naar een lokaal geleid waar geinteresseerden een uurtje uitleg (theorie en praktijk) kregen in het engels en het spaans over de basisbeginselen van de Tango. Zelf beweeg ik als een strijkijzer, maar de uitleg was degelijk en het lukte mij om zonder ongelukken met mn vriendin op de muziek te bewegen. We waren met een zestal koppels om ons onder te dompelen in de tango sfeer. Na een uurtje lukte het mij vrij aardig om de basispassen uit te voeren en ik vond het nog vrij leuk ook. Ik be er zelfs in geslaagd om op niemand zijn tenen te trappen. Mijn vriendin die wat meer aanleg heeft om haar benen en lichaam op een gestructuureerde manier op muziek te laten bewegen kon het al vrij goed. Na een uur was de initiatie voorbij en werden we naar de theaterzaal begeleid.
De theaterzaal is groot en prachtig. Voor de show kregen we een diner uitgeboden, waar we konden kiezen uit verschillende vleesgerechten. Het eten was lekker en zoals we eerder die middag konden vaststellen is de Argentijnse steak niet te evenaren. Na het diner werden omstreeks 21H30 de lichten gedoofd en konden we anderhalf uur genieten van een prachtige tangoshow. De stad dompelde ons eerder die dag al in een “bohemien” en passionele sfeer. De show was de kers op de taart. Zelf ben ik geen liefhebber van dans en beweging, maar ik heb er van genoten. Het benenspel, de passie en de muziek waren een heel fijne en onvergetelijke ervaring.
Iedereen die Buenos Aires bezoekt, moet zeker eens een tangoshow bezoeken. Zelfs voor niet gepasioneerden zoals mijzelf is het een fijne avond en voor liefhebbers, zoals mijn vriendin, is het absoluut genieten.
Wil jij naar een tango show? Stuur ons een email of kijk op onze website http://www.vamosargentinie.nl!
Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

