Referentie autorondreis Salta: Jos de Jong

Geschreven door Jos de Jong:

“Hierbij een korte samenvatting van mijn reis. Allereerst wil ik even benoemen dat ik zeer tevreden ben over de manier waarop Vamos Argentinië en ik samen de reis hebben samengesteld en het geduld wat Esmeralda hebt gehad met alle wijzigingen voordat we eenmaal konden boeken.

Mijn reis begon met een vlucht vanuit Buenos Aires naar Salta, na een nacht is een leuk hotelletje in Salta heb ik mijn auto opgehaald bij hertz en heb alles bij elkaar 1500 km gereden via Salta, Carril, Cachi, Milonos, Cafayata, Salta, El Carmen, Purmamarca, Salines Grandes, Abra Pampa, Humuhuaca, Huacelera, Tilcara, Salta en weer terug gevlogen naar Buenos Aires. Omdat het veel geregend had waren de wegen hier en daar overlopen en beschadigd, dit was op heel veel plaatsen een risico met oversteken en hopen dat de auto de overkant haalt. Ik moet wel toegeven dat voor mij dit een extra kick gaf en het gevoel dat ik met Parijs – Dakar bezig was. Ik vond het fantastisch als ik weer zo,n plas was overgestoken. Met name op de route 40 waren de wegen slecht … Maar als alles mooi asfalt was geweest had ik lang niet zo veel pret gehad. Wat indruk op mij gemaakt heeft waren de uitzichten, fabelachtig mooi en bijna niet met de camera vast te leggen, lama’s, alpaca’s, ezels, de zoutmeren, enorme cactussen, hoogtes, condors, de bevolking en zijn enorme eenvoud en armoe, de wegen, de mooie geweefde kleden, de kleine dorpjes met huizen gebouwd van modderstenen, de carnaval, en nog veel meer. Helaas spreek ik niet de taal en dat heb ik wel gemist om wat meer contact te maken met de lokale bevolking. Ik heb me overigens geen moment onveilig gevoeld ondanks de armoe. Onderweg mijn auto moeten omruilen omdat deze de geest had gegeven (wat naar mijn inziens niet vreemd was) de begeleiding van Vamos Argentinië was hierbij heel fijn, ook omdat ik de taal niet sprak. Even een whatsupje naar Esmeralda en er stond een nieuwe auto klaar. De hotelletjes onderweg waren ook zeker heel goed gekozen en van goede kwaliteit van eenvoudig tot lux. De laatste vond ik de mooiste een Finca in Humahuaca, de rivier had
(helaas) de weg weggespoeld en het hotel was met de auto niet bereikbaar, hierdoor moest ik per paard naar het hotel, dit zijn de momenten die voor mij een reis speciaal hebben gemaakt. Kortom .. Een hele spannende ervaring en goed geregeld …  Vamos Argentinië bedankt !”

Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

