Referentie Individuele Rondreis: Marloes en Bo de Jong uit Breda

Geschreven door Marlous en Bo de Jong uit Breda:

“Op 10 oktober aangekomen in Buenos Aires. Meteen bij aankomst voelde we ons welkom. De taxi chaffeur vanaf het vliegveld, vroeg meteen van alles over Nederland, en vertelde ons al meteen veel over de Argentijnen, Maradonna, wijn en steak.
Dat was in ieder geval een lekkere binnenkomer. Na de eerste nacht meteen heerlijk te hebben geslapen, hebben we 4 dagen Buenos Aires verkend. Begonnen met het roze paleis, vervolgens door naar alle leuke wijkjes San Telmo, Pallermo. En op zondag de fantastische markt van San Telmo!! We hebben genoten van de sfeer, heerlijk steak, wijn, en gezellige terrassen. Wat een heerlijke stad.

Ook even een kopje koffie gedronken met Esmeralda, waar ze ons de vouchers heeft overhandigd. Ook ons heeft ze ons nog hele leuke tips gegeven. We hebben gelunchd, een koffietje gedronken en natuurlijk een heerlijke steak gegeten, op leuke adresjes.

Vanaf zondag begon onze rondreis door Argentinie, die Vamos Argentinie voor ons had samen gesteld. Op zondag avond, hebben we de luxe touringcar bus genomen naar Mendoza.De hele nacht hebben we in de bus gezeten. De bus is geweldig, een soort bussinessclass maar dan in een bus. We kregen aan boord lekker eten, champagne, wijnen alles wat we maar wilde. En de stoel kon helemaal plat. Helaas was het erg slecht weer onderweg, dus kon de slaap niet goed vatten. Maar alleen de bus al was een geweldige ervaring.
Aangekomen in Mendoza, was het even zoeken. We zouden Mendoza gaan verkennen in een huurauto. Aangekomen op het busstation, hebben een taxi gepakt naar het verhuur bedrijf. Deze zat nl in het centrum van Mendoza. Daar de auto opgehaald, en op pad gegaan. Meteen is het avontuur, de wegen staan in Argentinie, nl niet zo goed aangegeven als in Nederland. Tis echt even anders, ook zo ineens zonder Tom Tom.
In Maipu had Vamos Argentinie een posada geboekt. Een kleinschalige posada, midden tussen de wijngaarden. Daar aangekomen, kregen we de mededeling dat ze niet op ons gerekend hadden. Na een telefoontje met Vamos Argentinie, zijn we voor 1 nachtje naar een gelijksoortige Posada gegaan. Dit was ook een heerlijke plek, en deze keer MET zwembad. Dus een supergoeie oplossing! Die middag meteen heerlijk gelunchd, bij een leuke winery. De dagen erna hebben we in Maipu veel Wineries per fiets bezocht. Heerlijke wijnen geproefd en genoten van de mooie omgeving, met de Andes op de achtergrond.

Na 3 dagen Menzoda zijn we met Aerolinas Argentinas gevlogen naar Iguazu. In Iguazu werden we van het vliegveld opgehaald door de reis agent ter plaatse. In de bus naar onze posada, kregen we uitleg wat het programma was voor de komende dagen. En wat tips over de omgeving. De posada was heerlijk. Kleinschalig, eenvoudig en een hele vriendelijke eigenaar. Het lag wel uit het centrum, maar de eigenaar was erg bereid te helpen, met het bestellen van taxi’s of eten (pizza of een broodje).

In Iguazu hebben we beide kanten van de watervallen bezocht, de 1e dag de Argentijnse en de 2 dag de Braziliaanse. Wat een geweldige ervaring. Alles was goed geregeld. Ondanks het lekker warm was hadden we de 2e dag enorm veel regen. Dus hebben we niet echt kunnen genieten van het mooie tropische weer.

Na Iguazu, hadden we een lange vlucht op de planning staan. Helaas vanwege het slechte weer waren er veel vluchten vertraagd. Terwijl we zaten te wachten op Iguazu airport, is de reisorganisatie nog naar ons toe gekomen, om ons te helpen met het omboeken van de aansluiting. We vlogen van Iguazu naar Buenos Aires and vervolgens door naar El Calafate. Met 2 uur vertraging aangekomen in El Calafate.

Ook in El Calafate werden we opgehaald door de plaatselijke reisagent, dus op de airport, stond de chauffeur weer met een bordje klaar. We werden naar een heerlijk warm hotelletje gebracht niet ver van het centrum. Die avond, meteen de eet tip van Esmeralda gaan opzoeken. Daar hebben we die avond echt de beste steak gegeten.
De volgende dag, stond de Perito Moreno op het programma. We hebben die dag de minitrekking gedaan. Dit was echt geweldig. We zijn met een boot langs de gletsjer gevaren en vervolgens, met een strak blauwe lucht, de gletsjer opgegaan. Samen met een gids hebben we een toch over de gletsjer gemaakt met spikes onder je schoenen. We waren met een kleine groep met 3 gidsen. De gidsen lette erg goed op en hielpen je continue waar nodig. Op het hoogte punt van de hike, kreeg de hele groep, wiskey on de rocks, met ijs van de gletjer, en wat lekkers. Na de lunch met uitzicht op de gletsjer, zijn we in de bus terug gegaan. Op de terug weg stopten we nog langs een prachtig uitkijk punt, waar we nog mooie foto’s konden maken.

Na 3 dagen El Calafate, zijn we doorgevlogen naar Ushuaia, het einde van de wereld. Hier was het behoorlijk koud en het sneeuwde! We hadden een heerlijke posada. Een ruime kamer. Met een lekkere ruime badkamer. Vlak bij het centrum. Meteen voor de volgende dag stond er een boot tocht geplanned over het beagle kanaal. Hier hebben we genoten van het mooie landschap van Patagonie, zeeleeuwen en prachtige vogels gezien. De 2e dag zijn we met een gids het national park nabij Lago Fagnano. Met een 4×4 jeep, werden we door de bergen gereden en zelfs door het water. Dit was erg spectaculair!! Rond lunch tijd kwamen we aan bij een tent, hier bereidde de gids steaks op een parrilla in de bossen van Vuurland. Het sneeuwde flink en het was erg koud, samen met de groep hebben we uitgebreid van de lunch met heerlijke wijn genoten. Na ons avontuur in Ushuaia, hebben we nog 3 dagen in Buenos Aires genoten.

Dankzij, Vamos Argentie hebben we de droom van mijn vriend kunnen vervullen. Het bijwonen van El SUPERCLASSICO! Riverplate tegen Boca Jr. De voetbalkraker van Argentinie. Wat een geweldige ervaring!! Na wat dagen relaxen in bruisende stad, hebben we onze reis afgesloten met de bekendste Tango show. Een must do in Buenos Aires.

Dit was echt de aller mooiste vakantie die we ooit hebben gehad. Dank jullie wel voor de fantastische service, goede excursies, en jullie doorzettingsvermogen voor het boeken van de voetbal kaarten. Het was echt geweldig! Ook nog bedankt voor alle goede restaurant tips! Heel handig, en lekker! We hopen echt ooit nog een keer terug te komen in dit verschrikkelijk mooie, gastvrije land.

Groetjes,
Marlous en Bo

Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.