Referentie Tangodansen in Buenos Aires: Ilse Humblet uit Mechelen

Geschreven door Ilse Humblet uit Mechelen:

“Door de donkere koude Belgische winter snakte ik naar de zon en kreeg toen het idee om een weekje naar Buenos Aires te gaan om daar tango te gaan dansen (ik had in België een 15-tal tangolessen gevolgd). Op het internet kwam ik meteen op de website van Vamos Argentinië terecht en hun aanbod was net wat ik zocht. Daarop volgde en vlotte e-mailconversatie met Esmeralda die naar mijn wensen peilde en op basis daarvan een persoonlijk programma voor me uitstippelde.

Het werd een combinatie van twee privé tangolessen Argentijnse tango, een privéles tango nuevo, een groepsles tango nuevo,  een begeleide milonga-avond, een walking city tour, een tangoshow en een wijndegustatie. Esmeralda boekte voor mij een kamer in Livian Guesthouse, een echte aanrader, ik voelde me er onmiddellijk thuis.

Ik vond de lessen in de tango nuevoschool het leukst, er heerste een relaxte, internationale sfeer met jonge enthousiaste lesgevers. De lerares van de klassieke tangoles was redelijk streng en ik kreeg af en toe het gevoel dat ik er niet veel van bakte. De begeleide milonga-avond was super, een leuke locatie, een fijne babbel met de gids, een fantastisch optreden van een groep jonge muzikanten, een professioneel tango-optreden en dan dansen maar (ik niet, het niveau leek me te hoog gegrepen).

Op de wandeltocht kregen we uitleg van een jonge Argentijnse die  goed wist waarover ze sprak. De wijndegustatie was prima, leuke locatie, goeie uitleg, lekker hapjes. De tangoshow in La Esquina Carlos Gardel was prachtig, de art-deco zaal op zich was al de moeite waard. Vamos Argentinië gaf me ook veel tips voor andere Milonga’s (o.a. le Cathedral vond ik een absolute aanrader, ik waande me in een gezellig artistiek kraakpand😉, de antiekmarkt in San Telmo, er valt zo veel te beleven in BA, en het is heel handig als je weet waar je naartoe kan, want zelf vind je die locaties niet zomaar….

Alles bij elkaar werd het een onvergetelijke week, dankzij het gepersonaliseerde programma dat Vamos Argentinië voor me samenstelde.  Nu nog wat meer tangolessen volgen….om misschien ooit, met wat meer tango-ervaring, terug te keren naar het mekka van de tango.”

Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

