Referentie Individuele Rondreis: Truus kwint uit Harderwijk

Geschreven door Truus Kwint uit Harderwijk:

“Jaren gespaard voor een reis door Argentinië van 4 weken. Eindelijk was het zover en samen met onze vrienden hadden we besloten om in het voorjaar 2013 de reis te gaan maken. We zijn nu allen gepensioneerd en de maand maart is nog een heerlijk zachte nazomer om te reizen.

Eerst bij reisbureaus langs gegaan ,allerlei gidsen geraadpleegd maar we kwamen er niet uit, wat we wilden was of veel te duur of de locatie was niet geschikt voor de tijd van het jaar. Gegoogled en toen kwamen we bij Vamos Argentinie uit. We hebben onze wensen en ons budget doorgegeven aan Vamos Argentinie en ze kwamen met een prachtig voorstel en we zijn gelijk accoord gegaan geheel op basis van vertrouwen. Zelf de tickets geboekt bij de KLM rechtstreeks van Schiphol naar BA in een actie periode dus ook dat viel financieel mee. Woensdag 6 mrt aangekomen en zondags vlogen we naar El Calafate, dus ruimschoots de tijd om familie op te zoeken en met de citytourbus veel van de stad kunnen zien. Zondag vertrokken naar El Calafate , genoten van o.a de vele gletsjers, de reis naar in Chili gelegen Het Torres del Paine nationale Park waar we 2 nachten in een zeer mooi hotel verbleven en fantastische tochten hebben gemaakt. Toen weer terug naar El Calafate en de volgende dag via BA gevlogen naar Bariloche.

Ook Bariloche had voldoende te bieden om te genieten van o.a het merendistrict en bosrijke omgeving. Dinsdag vlogen we weer via BA naar Mendoza. De rechtstreeks vliegverbindingen waren helaas niet meer mogelijk in onze periode dus daar verloren we wat tijd mee jammergenoeg. Ook weer fantastische tijd gehad, heerlijke fietstochten gemaakt naar Bodega’s en met de huurauto naar bodega Salentein van Pon met zijn imposante architectuur.

Vrijdag met de nachtbus naar Salta waar we wel 17 uur overgedaan hebben maar wat beslist goed te doen is met zeer comfortabele stoelen nog veel luxer dan in een vliegtuig met goed eten en drinken en zelfs nog een glas champagne voor het slapen gaan.

In Salta aangekomen was er een klein scheurtje ontstaan in de reisorganisatie want het hotel had onze kamers dubbel geboekt. Het was in handen van een andere eigenaar en de vorige had het geld inmiddels ontvangen en had niets doorgegeven. Binnen een uur was er na een telefoontje met Vamos Argentinie in BA een ander hotel geregeld. Tot nu toe liep alles perfect, alles klopte met vertrektijden en we hadden sitegegevens ontvangen om op onze tablet te kijken of de vluchten niet veranderd waren. Het vervoer vanaf een vliegveld was ook nooit een probleem of er is een bus of je neemt een taxi wat niet veel kost. Vanaf Salta hadden we een fourwheeldrive auto gehuurd en toen begon ons avontuur op onverharde wegen. Prachtige natuur en ook zeer afwisselend. Het nationale park los Cardones waren duizenden cactussen staan en richting Cachi waar we gedeeltelijk op de hoogvlakte van het Andesgebergte reden richting Casa del Campo la Paya een zeer rustieke finca. De volgende dag richting Cafayate via Molinos en Angastaco waar we door de Calchaquies valleien reden. Weer heerlijk vertoeft in het boutique bodega hotel waar balzalen van kamers waren met een prachtig uitzicht en ook weer een heerlijke keuken.

De volgende dag weer richting Salta om door te rijden naar Purmamarca. Onderweg bijzondere rotsformaties tegengekomen en boven Salta na de stad Jujuy reden we door vallei La Quebrada de Humahuaca bekend om de veelkleurige bergen in rood en oranje tinten. Weer overnacht in een finca buiten Purmamarca. Geen internet dus ook geen Wi-Fi, even rust wat betreft ons weblog.

We hebben ook een dag rust genomen om eens lekker te zonnebaden en te wandelen in de  omgeving. De volgende dag de auto weer ingeleverd in Salta en met het vliegtuig weer naar BA gevlogen. We verbleven weer in hetzelfde boutique hotel waar we enthousiast begroet werden alsof we thuiskwamen. Nog heerlijk 4 dagen in BA verbleven m.o. een dagreis naar Colonia in Uruguay en toen relatief uitgerust om de terugreis na 4 weken aan te gaan.

Al met al een fantastische reis , goede hotels en romantische rustieke finca’s goede aansluitingen alles klopte met openbaar vervoer, alleen de borden langs de wegen waren niet altijd even duidelijk. Volgend jaar willen we weer wat via Vamos Argentinie gaan zien van het mooie avontuurlijk en afwisselend land Argentinie en dan in november naar de oostkust. We verheugen ons er al op.”

Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.