Referentie Individuele Rondreis: Familie Swinkels uit Helmond

Geschreven door Famillie Swinkels uit Helmond:

“Dag 1 t/m 5 Verbleven wij in Buenos Aires. BA is een geweldige stad, wij bezochten de voetbalstadia van River Plate en Boca Juniors, het theater Colon met voorstelling, de verschillende wijken, de begraafplaats La Recoleta, HardRock Cafe, Plaza de Mayo, en de Senor Tango Show (een aanrader!). Naast alle bezienswaardigheden hebben we ook (te)veel en heel lekker gegeten. Een restaurant wil ik je daarbij graag noemen; Las Lilas bij Puerto Madero, geweldig!

Dag 6t/m 8 Verbleven wij in Bahia Blanca. Hier zijn we geweest vanwege de aanwezige Universiteit waar schoonpa onderzoeken uitgevoerd en gedoceerd heeft. Kennis gemaakt met zijn collega’s cq. vrienden, en natuurlijk weer veel en lekker gegeten. Eerlijk is eerlijk voor het overige hoef je niet naar Bahia Blanca….

Dag 9 t/m 15 Salta. De reis van Bahia Blanca naar Salta verliep voorspoedig. Een tip; regel altijd je taxi al in de vertrekhal van het vliegveld zodat de prijs al vastligt. Het hotel in Salta is prima, gezellig met z’n 4 op een kamer, prima ontbijt, en het hotel ligt centraal, vriendelijk personeel.

De finca bij Cachi is zeer goed, je zit echt in the “middle of nowhere” vriendelijke mensen en zeer behulpzaam, lekker eten(wat de pot schaft) en ook het bezoek (vraag hiernaar!) aan de wijnmakerij is de moeite waard. De volgende dag hebben we wat weverijen bezocht. De landschappen in deze omgeving zijn indrukwekkend, wat een ruimte! Het onverhard rijden gaat op den duur ook wel wennen…

Was de vorige Finca al heel goed, het kon nog beter; de bodega bij Cafayate, Wauw wat een luxe! Jammer dat het net te fris was om te zwemmen. Op de reis van Cafayate naar Salta weer ontzettend genoten van de mooie en bijzondere landschappen.

We moesten natuurlijk op tijd terug zijn in Salta voor de Tren a las Nubes. Misschien waren onze verwachtingen wat te hoog gespannen, maar eigenlijk viel deze treinreis wat tegen en achteraf hadden we liever een langere autorondreis gemaakt. Veel van de landschappen onderweg in de trein hadden we de dagen vooraf al gezien. Begrijp me goed het was absoluut de moeite waard, alleen de verwachtingen waren te hoog gespannen…. Na de treinreis hadden we nog een dag Salta, helaas was dit een zondag waardoor de winkels grotendeels gesloten waren.

Dag 16 t/m 19 Iguazu.Echt een heel andere wereld en klimaat(!) dan Salta. Ook de reis naar Iguazu verliep voorspoedig. Tip: Maak met de taxichauffeur welke je van het vliegveld naar het hotel brengt afspraken voor de volgende dag, dan hoef je niet met de bus naar de Argentijnse kant van de watervallen. De afstand naar de watervallen vanuit Puerto Iguazu is trouwens best ver!

Wederom prima boutique hotel in Puerto Iguazu, zeer vriendelijk personeel, met een speciale vermelding voor het ontbijtbuffet, verreweg het beste van de hele reis, met veel vers fruit! Ook de hummingbirds bij de veranda waren leuk om te zien!

“Verplicht” in het National Park is de Great Adventure Tour waarbij je met een speedboat op het water gaat, tot onder de watervallen. Heel veel foto’s gemaakt van alle watervallen, impressive! De Braziliaanse zijde van de watervallen is ook de moeite waard vanwege de loopbrug tot onder de watervallen en het Parque das Aves met de toekans. Twee dagen voor de watervallen van Iguazu vinden wij prima, langer hoef je er niet te zijn.

Dan de Junglelodge in het midden van de regio Missiones! Heel moeilijk te vinden door wegwerkzaamheden. Uiteindelijk m.b.v. een behulpzame buurtbewoner gevonden, we trakteerden deze man welke ons voorreed naar de lodge op een biertje. Wederom in the ” middle of nowhere” wat een rust en stilte, eten wat de pot schaft, deze mensen doen echt hun best voor je! De vriendelijkheid van deze mensen moet ook genoemd worden, waar eigenlijk niet in Argentinie: geweldig gewoon iedereen is even vriendelijk! We bezochten in de buurt een duitser, Otto met een zeer grote verzameling orchideen, en het Parque provincial Salto Encantado, met veel vlinders.Ook bezochten we San Ignacio met de overblijfselen van de Jezuieten klooster. De stad Posadas viel een beetje tegen, behalve dat je Paraquay aan de andere zijde van de rivier ziet liggen. De reis terug naar BA verliep voorspoedig. Na nog een geweldige lunch vlogen we ’s avonds weer terug naar Nederland.

Conclusie: Vamos Argentinie, nogmaals heel hartelijk dank voor al je hulp in de voorbereiding van deze reis! Wij hebben super genoten van Argentinie, alles was tot in de puntjes geregeld. Erg fijn dat er direct op e-mail gereageerd werd. Misschien hadden we onze autorondreis rondom Salta wat kunnen verlengen, want daar is het echt wel heel mooi. Verder hebben we gemerkt dat het wel handig is dat je een beetje Spaans spreekt; wij dus niet…;-( Een individuele rondreis is goed te doen in Argentinie. Het is een groot land, wij hebben bewust de keuze gemaakt voor Salta en Iguazu, ook vanwege het jaargetijde. We hopen nog eens terug te komen naar Argentinie om andere delen te bezoeken. We hebben je naam al aan verschillende geïnteresseerde vrienden en bekenden doorgegeven, wie weet wat daar nog uit volgt…”

Dit bericht werd geplaatst in Referenties en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.